Bezorging & Retourneren

Delivery & returns

Graphic 10 (1)

We ensure that your clothing arrives ready-to-wear. And in reusable packaging, which we use again and again. We pay attention to CO2 emissions and help prevent returns by providing every item on the site with detailed sizing instructions.

SELECTED WITH LOVE,
HANDLED WITH CARE, LONGLASTING ENJOYED

Vervoer

Hoe werkt het vervoer?

Om te zorgen dat jij alle items ready-to-wear ontvangt, versturen we elke bestelling in een oprolbare verpakking, via DHL. In Mijn &-ON account kun je verschillende verzendadressen toevoegen en per keer kiezen waar jij je order wilt ontvangen: thuis, op je werk of bij een DHL servicepunt (groene keuze).

Bij het retourneren gebruik je dezelfde verpakking. Rol de items in de verpakking en geef ze af op een DHL servicepunt (groene keuze). In deze video je hoe je de verpakking hergebruikt.

Wanneer ontvang ik mijn pakket?

Elke order wordt de volgende werkdag verwerkt en ingepakt. Zo heb jij je pakket meestal binnen twee werkdagen in huis, weekend en feestdagen uitgezonderd. Zodra de levering is ingepland, ontvang je van DHL een bericht voor de bezorging. Mocht er onvoorzien een vertraging optreden, dan laten we je dat zo snel mogelijk weten.

Is jullie vervoerder duurzaam?

Wij werken samen met DHL marktleider in logistiek. Zij zijn ISO gecertificeerd en hebben een duidelijk visie op duurzaamheid en hoe en wanneer zij CO2 neutraal gaan zijn. Zij investeren jaarlijks een groot deel van hun bedrijfsresultaat in duurzaamheid en sociale projecten.

Wat zijn de keuzes m.b.t. afgiftepunt of bezorging aan huis?

Thuis, op je werk of bij een DHL-punt: je kiest zelf waar jij je bestelling wilt ontvangen. Je hoeft alleen het juiste verzendadres in je account aan te vinken, of een nieuw verzendadres toe te voegen. Een DHL servicepunt is altijd de groene keuze.

Is jullie verpakking duurzaam en/of circulair?

Onze verpakking is herbruikbaar, gemaakt van FSC-gecertificeerd papier en volledig recyclebaar. Bij de ontvangst van je bestelling vragen we je de verzenddoos netjes op te bergen en er goed voor te zorgen. Door hem steeds opnieuw te gebruiken hebben we er samen heel lang plezier van

Moet ik verzendkosten of retourkosten betalen?

Bij short rent en een pre-loved aankopen is het transport gratis. Dat betekend zowel ontvangst als retour.

Binnen je abonnement heb je 1x gratis transport per maand. Dat betekend zowel ontvangst als retour. In de eerste 2 maanden mag je tevens 1x extra gratis transport aanvragen indien een item niet past. We begrijpen dat ondanks de maatinstructies op de site het soms toch misgaat en dan wil je je item ruilen voor een andere maat of eventueel een ander item.

Voor elk gratis transport krijg je van ons een verzendlabel. Wil je verzenden zonder gratis label dan dien je de transportkosten zelf te betalen bij het DHL servicepunt en worden deze niet door ons vergoed. Neem bij twijfel contact op via de chat op onze site op via mail service@andonwards.com

 

Wat doe ik als mijn pakket niet aankomt?

Mocht je pakket onverhoopt niet aankomen dan zullen we dat meteen oppakken en een oplossing vinden. Neem daartoe contact op met onze servicedesk via service@andonwards.com of via onze chat op de site.

Gaan de transportdagen van mijn huurperiode af?

In je abonnement is een periode van 30 aaneengesloten kalenderdagen draagplezier inbegrepen. In Mijn &-ON account kun je zien over hoeveel dagen je weer nieuwe items mag uitzoeken. We hebben de teller zo ingesteld dat je altijd 30 dagen van je items kunt genieten.

Bij short rent tellen we de transportdagen niet mee in de huurperiode. Hoe? Je bepaalt wanneer je je items wilt dragen en dan kies je 1 dag extra voordat je start en 1 dag extra na je gewenste periode. De minimale periode die je moet kiezen in je winkelmand is daarmee 7 dagen en je betaalt er maar 5! Hou er rekening mee dat we niet versturen in de weekenden en op feestdagen. Bij twijfel kun je ons altijd om advies vragen via de chat of service@andonwards.com 

Hoeveel betaal ik aan verzendkosten of retourkosten?

Ontvangst en retour transport is per order 1x gratis. Voor het retour ontvang je van ons een gratis retourlabel.

Mocht er geen retourlabel in je pakket zitten, neem dan contact op met ons per chat op de site of via service@andonwards.com dan lossen we dat op voor je.

Let wel, we verstrekken per order maar 1 gratis retourlabel mocht je dat al gebruikt hebben dan zijn de retourkosten voor je eigen rekening. Uitgezonderd de eerste 2 maanden binnen een abonnement waarbij er 2 gratis transporten beschikbaar zijn.

Indien je je pakket verstuurd zonder gratis label dan zijn de dan geldende transportkosten voor eigen rekening. Je DHL servicepunt kan je informeren welke kosten dat zijn. Deze kosten worden niet vergoed door ons.

 

 

Naar welke landen verstuurd &-ONWARDS?

Vooralsnog versturen we alleen binnen Nederland

Ruilen en retourneren

Hoe werkt het omruilen (swappen) en het retourneren?

Op de eerste pagina van Mijn &-ON account loopt voor abonnementen een teller die aangeeft over hoeveel dagen je items mag omruilen (swappen) voor de volgende abonnementsperiode. Zo zorgen we er samen voor dat je items weer op tijd beschikbaar zijn voor andere abonnees.

Als je een abonnement hebt selecteer je in de garderobe van Mijn&-ON account welke items je wilt swappen (ruilen). Dit doe je door de betreffende vakjes aan te vinken bij de artikelen die je wilt swappen. Vervolgens selecteer je nieuwe items voor de volgende huurperiode. Zodra je je order afrond wordt het retour automatisch aangemeld voor je. Je ontvangt een orderbevestiging voor de nieuwe huurperiode voor de nieuwe items die je gaat ontvangen. Tenslotte pak je de items die je terugstuurt in onze mooie verpakking en geeft ze af bij een DHL servicepunt (groene keuze).

Voor short rent en Pre-loved aankopen dien je je retour aan te melden middels het retourformulier dat je in Mijn &-ON account vindt. Je retouraanvraag wordt verwerkt en je retour wordt aangemeld voor ontvangst in het magazijn. Je ontvangt een bevestiging van aanmelding van ons. Vervolgens pak je de items in onze mooie verpakking en geeft ze af bij een DHL servicepunt (groene keuze).

 

Is swappen hetzelfde als retourneren?

Swappen (ruilen) is alleen van toepassing bij een abonnement. Je swapt/ ruilt het ene item voor het andere aan het eind van een periode van 30 dagen. De items die je omruilt worden automatisch als retour aangemeld bij ons zonder extra handeling.

Retourneren is van toepassing bij Pre-loved items en bij Short rent omdat deze items niet automatisch vervangen worden. Daartoe dien je een retouraanvraag in middels het retourformulier in je Mijn &-ON account.

Hoe vaak mag ik swappen?

Per abonnementsperiode mag je 1x gratis swappen.

Uitgezonderd de eerste 2 maanden van je abonnement waarbij je 1 extra omruilmoment van ons krijgt omdat we begrijpen dat je in het begin wel eens een verkeerde keuze kunt maken.

BELANGRIJK: Zodra je je order hebt ontvangen dienen alle kledingstukken gepast te worden. Als er iets niet naar je zin is dan heb je na ontvangst 48 uur de tijd om een aanvraag tot omruiling in te dienen via service@andoanwards.com of per chat op onze site. We nemen dan contact met je op om de ruiling in gang te zetten en zorgen dat je zo snel mogelijk voorzien bent van het gewenste artikel.

Mocht je vaker moeten swappen neem dan contact op met ons via de chat op de site of via service@andonwards.com dan kijken we samen naar de mogelijkheden. Samen streven we ernaar om transport zo min mogelijk in te zetten en bewust te kiezen wat wel/niet noodzakelijk is.

Wat doe ik als ik een artikel wil verlengen in mijn abonnement?

Op het moment dat je besluit een of meerdere items de volgende periode te willen blijven dragen vink je in de garderobe van Mijn &-ON account de items aan die je wel wilt ruilen. Vervolgens kies je daarvoor nieuwe items uit en rond je de order af. Het item dat je niet aanvinkt, en dus niet terugstuurt, draag je door en voor de items die je wel terugstuurt krijg je nieuwe.

Wil je alle items door dragen dan hoef je niets te doen. De periode wordt automatisch verlengd.

Mag ik altijd verlengen?

Je mag binnen je abonnement altijd verlengen. Er wordt elke maand een vast bedrag afgeschreven en daarvoor in de plaats heb je elke maand het gekozen aantal items in huis van &-ONWARDS.

Bij Short rent is dat afhankelijk van de beschikbaarheid van het item in de periode die volgt en dien je een verzoek tot verlenging in bij service@andonwards.com uiterlijk 24 uur voordat de huurperiode verstreken is. Na akkoord zorgen we dat een nieuwe order wordt aangemaakt en krijg je een betaalverzoek.

Mag ik een Pre-Loved item retourneren?

Elk item dat je aansluitend aan je huurperiode koopt als Pre-Loved mag niet meer geretourneerd worden en is een definitieve aankoop. Try before you buy is de gedachte dus als je iets eerst huurt en meteen daarna koopt doe je een bewuste aankoop.

Indien je een item als Pre-Loved koopt en niet eerder gehuurd hebt dan heb je het recht dit item te retourneren binnen 15 dagen vanaf de dag dat het item verstuurd is naar je.

Je dient het retouraanvraagformulier in Mijn &-ON account in en geeft aan om welke reden je het retourneert. We nemen je aanvraag in behandeling en zorgen dat je een retourlabel ontvangt.

Hoe stuur ik mijn artikelen terug?

Via Mijn &-ON account regel je je swap of meld je je retour aan.

Na de afgesproken periode voor short rent of de 30 dagen periode van je abonnement plaats je je items weer in onze mooie verpakking die je daartoe hebt bewaard. Check nog even de instructievideo hoe je onze verpakking het beste hergebruikt. Deze vind je hier.

Het verzendlabel voor je retour is al in je bezit want dat wordt met de originele order meegestuurd en vind je in een enveloppe aan de binnenzijde van de verpakking. Plak het retourlabel over het ontvangstlabel aan de buitenzijde van de doos en sluit op deze wijze de lange zijde van de rollorpack. Verwijder alle overige labels indien nodig.

In het geval dat je een pre-loved item wilt retourneren vraag je je retour aan via het aanvraagformulier en zorgen wij na akkoord dat je een retourlabel ontvangt. Ook hiervoor hergebruik je de originele verpakking van &-ONWARDS.

Het retourpakket kun je afgeven bij het dichtstbijzijnde DHL servicepunt (groene keuze).

Wanneer stuur ik mijn gehuurde items retour (abonnement)?

Voor alle abonnementshuur geldt dat je je items 30 aaneengesloten kalenderdagen mag dragen. De eerstvolgende dag na die 30 dagen zorg je dat je je items ingepakt in onze verpakking inlevert bij het dichtstbijzijnde DHL servicepunt (groene keuze). Bekijk daartoe de instructievideo en lees de retourprocedure nog even door.

Wanneer stuur ik mijn gehuurde items retour (short rent)?

Voor short rent geldt dat je de items draagt gedurende het aantal dagen dat je huur betaald hebt. Op de eerstvolgende dag na je huurdagen zorg je dat je je items ingepakt in onze verpakking inlevert bij het dichtstbijzijnde DHL servicepunt (groene keuze). Bekijk hiervoor de instructievideo en lees de retourprocedure nog even door.

Mocht de eerstvolgende kalenderdag een zondag of een officiële feestdag zijn dan lever je je pakket in op de eerstvolgende dag daarna.

Wat gebeurd er als gehuurde items niet op het afgesproken moment retour gestuurd worden?

Mochten we je pakket onverhoopt te laat ontvangen dan brengen we per dag dat het te laat is € 50 in rekening. Tenzij het te laat arriveren buiten jouw invloed valt gedurende transport. Voor deze kosten ontvang je van ons een factuur per email met een specificatie van de periode en de inrekening gebrachte kosten per automatisch incasso.

Own less. Experience more

Explore our collections

FAQ'S

Our answers

Never miss a thing

Sign up for emails

{{product.Name}} Added to basket